Coronacrisis en ondernemen
HET CORONAVIRUS
Het coronavirus (COVID-19). Daar heeft de hele wereld zich niet tegen kunnen wapenen. De uitbraak van het coronavirus heeft niet alleen invloed op de gezondheid van veel mensen, ook de economie wordt door het virus geraakt.
Het coronavirus leidt tot een regen aan afgelastingen van bv. reizen, evenementen en andere vormen van annuleringen. En pandemieën zijn echter vaak uitgesloten van de verzekering. Waarom? Omdat de schade bij een pandemie enorm op kan lopen. De financiële draagkracht van verzekeraars kan daardoor gevaar lopen. Dit betekent dat op korte termijn verzekeraars minder last hebben van deze crisis. Echter, op de lange termijn zal dit wel gevolgen hebben: hoe meer bedrijven er omvallen, hoe minder diensten en producten worden afgenomen. Er komen minder nieuwe klanten bij en klanten vallen af. En denk aan de betalingen die niet kunnen worden voldaan.
Juist vanuit bovenstaand perspectief is het goed als we als verzekeraar laten zien dat we niet stil zitten, maar proactief meedenken over de bedrijfscontinuïteit van het MKB: als jij je huidige beroep niet kunt uitoefenen in tijden van crisis, hoe kun je dan wel geld verdienen? En op welke andere manier kunnen we je helpen?
De zakelijke markt vraagt om dit moment écht om meer. Om deze reden hebben we een 3-delige serie opgezet van Aranka en Jorg waarin ze per video tips & tricks geven voor ZZP’ers en ondernemers die op dit moment met de handen in het haar zitten omdat ze geen inkomsten hebben. Wat kun je wel doen? Op welke manier kun je bijvoorbeeld je bedrijfsmodel omgooien? En tegen welke problemen loop je verder nog aan?
Jorg Ruis, Aranka van der Voorden en Ralph van Dam helpen ondernemers in deze spannende tijd. Samen met Centraal Beheer hebben ze de Q&A ‘kansen zien’ gepresenteerd via Instagram TV. Het vervolg hierop was de serie Ondernemen in Crisistijd van Emilie Sobels en Stephanie Knoors.
Voor Centraal Beheer zijn we verantwoordelijk voor de influencer marketing jaarstrategie van Centraal Beheer Zakelijk.